Nu lăsa stresul să îți controleze viața! - Natur House
stresul și stilul de viață

Nu lăsa stresul să îți controleze viața!

Cei mai mulți dintre noi ne confruntăm cu elemente negative care aduc un plus de stres în viața noastră; fie ca urmare a muncii noastre, a relațiilor noastre personale, a circumstanțelor noastre financiare sau a altor factori pe care nu putem să îi controlăm. De altfel, cele mai multe situații stresante sunt acelea în care simțim că nu deținem controlul asupra lucrurilor care ni se întâmplă.

Perioadele susținute de stres pot avea un impact asupra sănătății noastre, deoarece ne simțim extenuați, iritabili sau anxioși. Pe măsură ce corpul nostru pompează adrenalina ca răspuns la stres, adoptăm o atitudine de „luptă sau fugiʺ printr-o serie de răspunsuri hormonale și nervoase. Asta înseamnă că fie reacționăm prin schimbări de dispoziție bruște, adică devenim mult mai irascibili și ne pierdem răbdarea rapid, fie avem tendința să ne dăm bătuți și să adoptăm o atitudine pesimistă. De la stres la depresie este doar un singur pas, așa că este cazul să luăm măsuri din timp. În plus, anotimpurile cu schimbări bruște de temperatură, contribuie la accentuarea stărilor de stres.

Sfaturi pentru reducerea stresului

  • Evită stimulentele cum ar fi cofeina în exces și taurina (substanță care se găsește în majoritatea băuturilor energizante) cât mai mult posibil. Ar trebui să încerci să limitezi consumul de cafea la o cană pe zi și să eviți consumul de alcool. Alcoolul este o substanță excitantă, care afectează în mod negativ sistemul nervos.
  • Dormi cel puțin 7 ore zilnic.
  • Învăță să respiri. Când simți că te afli într-o situație stresantă și ești gata să cedezi nervilor, concentrează-te pe respirație. Poți chiar să înveți câteva tehnici de respirație, care te ajută să îți relaxezi corpul și mintea.
  • Menține-ți buna dispoziție pe tot parcursul zilei, adoptând o atitudine optimistă. Încearcă să vezi micile bucurii de care avem parte cu toți zilnic. Bucură-te că este o zi însorită și caldă, cumpără niște flori care să îți înveselească locuința, citește din cartea preferată sau uită-te la un film. Orice detaliu, cât de mic, te poate ajuta să te înveselești.
  • Fă o baie călduță cu săruri, în care adaugi câteva picături din uleiul esențial cu aroma ta preferată. Încearcă să te relaxezi cel puțin pentru 10 minute, timp în care să nu te gândești la nimic și doar să te bucuri de senzația pe care o oferă apa pentru a-ți detensiona mușchii și de aromele din jurul tău.
  • Asigură-te că îți planifici ziua în avans pentru a-ți gestiona eficient timpul și pentru a evita orice eveniment de ultimă oră.
  • Bea suficientă apă.

Dieta anti-stres

Stresul ne poate afecta imunitatea, deci este important să avem o dietă echilibrată, pentru a ne asigura că nu devenim vulnerabili la boli sau infecții.

  • Vitamina A: alimentația bogată în betacaroten, care se găsește în legumele verzi, morcovi și roșii, este importantă pentru întărirea sistemului imunitar.
  • Vitamina C: se găsește preopnderent în citrice și ajută la producerea de adrenalină și celule albe, care sunt, de asemenea, importante pentru imunitate.
  • Acid folic: ar trebui să includem în dietele noastre spanac, germeni de grâu și carnea de pasăre. Aceste alimente sunt importante pentru întărirea sistemului imunitar.
  • Proteine: situațiile stresante determină creșterea nevoii organismului pentru proteine, care se găsesc în pește, carne și produse lactate.
  • Acizi grași omega 3 și 6: Peștele, în special somonul, păstrăvul, tonul și sardinele, conține acizi grași omega 3 și 6, care sunt importanți pentru reglarea nivelului colesterolului.

Suplimentele alimentare naturale pentru combaterea stresului

Pliculețele Pertres sunt suplimente alimentare pe bază de extracte naturale de lămâiță, măceșe, tei, floare de portocal și anason. În plus, conțint concentrat de maracuia, inulină și miere. Florile de tei și de portocal sunt bogate în substanțe active, care contribuie la relaxarea sistemului nervos și digestiv, fiind utile pentru combaterea stresului și a anxietății. De asemenea, acționează și asupra sistemului circulator. Lămâița și anasonul conțin uleiuri esențiale cu proprietăți deosebite în calmarea stărilor de anxietate și au acțiune antispastică, relaxând mușchii intestinului. Nu în ultimul rând, fructele de măceș au acțiune antiinflamatoare și diuretică, revigorând circulația periferică.

Acest produs face parte din gama de suplimente alimentare naturale recomandate pentru eliminarea stresului și se găsește în toate centrele Natur House. Pentru a afla mai multe detalii sau pentru a programa o consultație gratuită cu un specialist în nutriție, contactează cel mai apropiat centru.

Lasa un comentariu