Cum să rămâi în formă în timpul carantinei: exerciții pentru corp și suflet - Natur House

Cum să rămâi în formă în timpul carantinei: exerciții pentru corp și suflet

Pentru persoanele care obișnuiau să se antreneze regulat în sălile de sport, să facă yoga, dans și alte tipuri de activități fizice, carantina a devenit un adevărat test, pentru că trebuie să se adapteze la perioada actuală și să-și amenajeze o “sală de sport” acasă.

Chiar dacă nu te numeri printre cei care aveau o viață activă din punct de vedere al sportului, să știi că OMS recomandă 150 de minute de activitate fizică moderată sau 75 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână sau o combinație dintre acestea pentru toți cei care doresc să se mențină într-o formă bună și să fie sănătoși.

📌 Mai jos îți sugerăm câteva modalități de a menține o condiție fizică activă și de a exclude obișnuințele sedentare în condițiile carantinei de acasă:

 Fă pauze scurte și active pe parcursul zilei. Dansul, jocul cu copiii și desfășurarea treburilor casnice, cum ar fi curățarea casei și grădinăritul, îți permit, de asemenea, să rămâi activ fizic acasă.

Folosește resursele online. Profită de resursele online care oferă exemple de exerciții fizice. Multe dintre ele sunt disponibile gratuit pe YouTube. În cazul în care nu ai experiența în efectuarea unor tipuri de exerciții, fii atent și nu te suprasolicita.

Mergi cât mai mult. Chiar și în camerele mici, mersul în jurul perimetrului sau marșarea în loc te poate ajuta să rămâi activ. Dacă te sună cineva, stai sau plimbă-te prin casă în timp ce vorbește. Deși nu este tocmai încurajat, dar dacă totuși decizi să mergi afară pentru o plimbare sau a practica sportul tău preferat, asigură-te că ești la cel puțin 1 metru distanță de alte persoane.

Petrece timpul într-o poziție verticală, adică în picioare. Redu timpul de ședere și optează pentru a sta în picioare atunci când este posibil. În mod ideal, încearca să nu rămâii mai mult de 30 de minute așezat sau culcat. Ia în considerare utilizarea unei mese cu picioare înalte care îți vă permite să lucrezi într-o poziție în picioare sau poți folosi cărți sau alte accesorii că suport. Când stai jos, acordă preferință activităților mentale, cum ar fi cititul, jocurile de masă sau puzzle-urile.

Relaxează-te. Meditația, respirațiile profunde și exhalațiile te vor ajuta să rămâi calm.

Pentru a menține o stare optimă de sănătate, este de asemenea important să mănânci corect și să consumi suficientă apă. Îți recomandăm să bei apă în loc de băuturi carbogazoase. Limitează sau elimină consumul de băuturi alcoolice. Consumă cât mai multe fructe și legume și micșorează consumul de sare, zahăr și grăsimi. Optează pentru alimentele integrale în locul celor rafinate. Pentru mai multe informații despre o alimentație corectă și un stil de viață activ, contactează consultantul Natur House din orașul tău!

Lasa un comentariu