Culorile fructelor și legumelor - ce semnificație au pentru sănătate?

Culorile fructelor și legumelor – ce semnificație au pentru sănătate?

Pentru funcționarea normală a tuturor organelor, corpul uman are nevoie de diverse legume și fructe în fiecare zi. Doar prin respectarea acestei reguli aparent simple, o persoană se va simți bine și va avea mai puține probleme de sănătate. Cu toate acestea, înainte de a include fructe
sau legume în dieta ta, trebuie să acorzi atenție și culorii lor, deoarece chiar și acest criteriu are o importanță deosebită pentru organism.
Toată lumea adoră să cumpere fructe și legume, care nu numai că au un gust delicios, dar și încântă ochiul. Foarte multe persoane își orientează destul de des atenția asupra intensității culorii fructelor și legumelor, dar există și cei care consideră că culoarea este un criteriu mai important și au dreptate.

Prezența coloranților naturali în fructe și legume este extrem de importantă. Medicii și nutriționiștii au demonstrat deja că fiecare culoare are propriile sale proprietăți nutritive, care au efecte diferite asupra corpului uman, iar în funcție de acest criteriu, aceștia au împărțit
condiționat legumele și fructele în cinci grupuri principale de culori.

Legume și fructe galbene și portocalii
Ardei galben, lămâie, morcov, dovleac, portocală, papaya, pepene galben.
Toate conțin o cantitate mare de beta-caroten, care este cel mai bun profilactic împotriva cancerului și îmbunătățește imunitatea. Beta-carotenul este, de asemenea, un produs de ”înfrumusețare”. Mănâncă mai multe fructe și legume galbene și portocalii, dacă vrei să ai pielea netedă și frumoasă, părul dens și sănătos, unghiile puternice și un corp ferm.
Acest grup de fructe și legume este, de asemenea, foarte important pentru sănătatea ochilor – ajută la menținerea vederii acute.

Legume și fructe verzi
Spanac, mărar, salată, broccoli, kiwi, ceapă verde, praz, dovlecel, castravete.
Pigmentul natural conținut în ele – clorofila – este adesea numit „sângele viu” al plantelor, iar molecula principală din structura sa este aproape identică cu molecula de hemoglobină.
Valoarea fructelor și legumelor bogate în clorofilă constă în curățarea tractul digestiv și sistemului excretor, adică curăță sângele și lichidul limfatic și contribuie, de asemenea, la pierderea în greutate. Un corp purificat asimilează mai bine toate substanțele necesare, făcând ca organismul să fie plin de forță și energie.


Fructe și legume roșii
Roșia, sfeclă, ardei roșu, cireșe, rodie, vișine, ridiche, căpșuni, pepene verde.
Toate conțin licopen, care are un efect benefic asupra inimii: întărește și îmbunătățește funcționarea întregului sistem cardiovascular. Licopenul este un puternic antioxidant care scade colesterolul și are un efect dovedit anti-cancer. Fructele și legumele roșii sunt bogate în potasiu, care este cunoscut și ca un prieten al inimii – reglează ritmul și tensiunea arterială.

Fructe și legume albe
Varză albă, conopidă, banana, usturoi, ceapă, para alba, ciuperci, ghimbir. Sunt numiți dușmani ai infecției. Acest grup de legume este bogat în flavonoide (antioxidanți) și alicină, care are proprietăți antibacteriene. Legumele albe, în special cu un miros caracteristic, pot fi numite pe bună dreptate „antibiotice naturale”. Ele întăresc sistemul imunitar și au un efect antiinflamator. Flavonoidele acționează, de asemenea, ca antispasmodice și diuretice. Plantele albe conțin și sulf, ceea ce ajută la scăderea nivelului de colesterol „rău” din sânge.

Fructe și legume mov (albastre)
Afine, struguri, vinete, prune, coacăze negre, afine roșii închise, coacăza, ceapa roșie.
Contribuie la longevitatea organismului, deoarece conțin antioxidanți puternici, inclusiv antocianine. Antocianinele încetinesc procesul de îmbătrânire, ne protejează de infecții și, de asemenea, ajută la prevenirea inflamației sistemului digestiv și a tractului urinar. În bolile cronice ale vezicii urinare, cel mai bun agent profilactic și terapeutic sunt afinelel.

Fiecare grup de culori este important
Fructele și legumele joacă un rol important în menținerea sănătății. De aceea, pentru a fi sănătoși și a ne bucura de frumusețea corpului nostru, trebuie să mâncăm zilnic fructe și legume din fiecare grup de culori.

Lasa un comentariu