Liber la alergare! De ce să ții cont în dietă dacă îți place să alergi? - Natur House
alergarea și alimentația

Liber la alergare! De ce să ții cont în dietă dacă îți place să alergi?

Alergarea este de departe cea mai ușoară, accesibilă și populară formă de activitate fizică. Lista beneficiilor rezultate din alergare este lungă, dar pentru a le utiliza pe deplin trebuie să asiguri o nutriție adecvată a organismului.

Să începem cu beneficiile. Cercetările arată că 30-40 de minute de alergare de 3 ori pe săptămână te pot ajuta să îți îmbunătățești semnificativ starea de bine și sănătatea. Alergatul în mod regulat întărește sistemul cardiac și inima, reglează tensiunea arterială, scade trigliceridele, influențează în mod pozitiv sistemul imunitar, îmbunătățește aspectul pielii, contribuie la buna oxigenare a organismului, accelerează metabolismul și rata de ardere a grăsimilor și îmbunătățește în general starea de bine. Acestea sunt doar câteva din beneficiile pe care le oferă alergarea.

Ce să faci pentru a profita din plin de avantajele pe care ți le oferă practicarea acestui sport? Ține cont de recomandările unui specialist în nutriție, pentru a combina în mod eficient dieta cu mișcarea și îmbunătățește-ți sănătatea.

Ia un mic dejun echilibrat

Un mic dejun echilibrat este o bază sănătoasă pentru orice persoană, indiferent dacă alergi sau nu. Îți oferă energia de care ai nevoie pentru a începe activitățile zilnice. Uită de alergarea pe stomacul gol! Dacă obișnuiești să alergi dimineața, cu 20 de minute mai devreme, mănâncă cel puțin un fruct, pentru a-ți oferi un minim de energie de care ai nevoie pentru alergare. Ce ar trebui să aleagă un alergător la micul dejun? Carbohidrați complecși (ovăz, mei, pâine integrală de grâu) și o sursă adecvată de proteine (un ou fiert, brânză de vaci, carne de pasăre). Desigur, nu poți uita de legume. O porție generoasă de legume îți oferă nu doar carbohidrații de care ai nevoie, ci și fibrele care ajută la menținerea senzației de sațietate.

Nu sări peste mese

Furnizarea de energie corpului sub formă de alimente pe parcursul zilei este foarte importantă. Atunci când corpul primește energie în mod treptat și la intervale regulate, nici nu vei simți senzația de foame. La modul ideal, ar trebui să mănânci la intervale regulate – nu mai scurte de 2 ore, dar nu mai lungi de 4 ore. Astfel, vei include în rutina zilnică cele trei mese principale ale zilei și două gustări între mese.

Hidratează-te pe tot parcursul zilei

1,5 – 2 litri de apă pe zi este minimul necesar, însă atunci când alergi este normal să simți nevoia să consumi mai multă apă. Cea mai potrivită alegere o reprezintă apa plată (nu minerală). Indiferent de anotimp, este bine să ții cont de importanța hidratării, deoarece corpul se deshidratează în timpul activităților fizice. Nu consuma băuturi energizante din dorința de a-ți crește performanțele. Acestea sunt bogate în zaharuri și nu îți oferă decât pe moment un plus de energie, lucru pe care îl vei resimți acut mai târziu, prin instalarea senzației de oboseală. Acest lucru este cauzat de faptul că se creează un dezechilibru al nivelului zahărului din sânge.

Ce mănânci înainte și după alergare

Cu aproximativ 3 ore înainte de antrenament, ia o masă care îți oferă toți nutrienții de care corpul are nevoie în timpul efortului fizic: carbohidrați complecși care vor elibera treptat energia, proteinele și legume. Nu uita de grăsimile sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline, avocado, uleiul de in etc. Imediat după antrenament, alimentele pe care le consumi ar trebui să conțină carbohidrați simpli și proteine, pentru a regenera rapid organismul. De exemplu, un smoothie de piersici cu miere sau pudră de cacao și lapte sau iaurt poate fi o gustare potrivită între mesele principale.

Asigură-te că menții un echilibru nutrițional

Nu uita că, pentru a avea o alimentație echilibrată, este bine să existe variație în alimentele pe care le consumi. Astfel, nu trebuie să te mulțumești doar cu aceleași feluri de mâncare sau gustări de care ai putea ajunge să te plictisești. Există numeroase variante și rețete sănătoase pe care să le încerci.

Dacă vrei să afli ce tip de dietă ți se potrivește, în funcție de stilul tău de viață și de nivelul de activitate fizică, cere sfatul unui specialist în nutriție în oricare din centrele Natur House. În funcție de obiectivele tale și de obiceiurile alimentare pe care le ai, vei primi un plan alimentar corespunzător și recomandări nutriționale care te vor ajuta să găsești echilibrul de care ai nevoie pentru o alimentație sănătosă.

Lasa un comentariu