Reguli de aur pentru a scapa de grasimea abdominala - Natur House

Reguli de aur pentru a scapa de grasimea abdominala

Pentru foarte multe persoane, insa mai ales in cazul barbatilor, atunci cand urmeaza o dieta de slabire, cel mai dificil obiectiv de atins este slabirea in zona abdomenului. Altfel spus, atat pentru barbati, cat si pentru femei, cel mai greu este sa scape de grasimea abdominala inestetica. Daca o dieta sanatoasa si activitatea fizica moderata sau intensa sunt elemente vitale in orice regim de slabire, atunci cand vreti sa scapati in mod special de grasimea de pe burta, trebuie sa depuneti efort in plus.

In primul rand, dieta joaca un rol foarte important in eliminarea grasimii acumulate in jurul abdomenului. Nu este necesara o dieta drastica, insa se impune o anumita disciplina alimentara in ceea ce priveste frecventa meselor zilnice, marimea portilor si modul in care alimentele sunt preparate.

Nu sariti peste mese

Este foarte important sa aveti 3 mese principale zilnice, pentru ca organismul are nevoie de energie pe tot parcursul zilei. Insa un program de masa stabil ajuta si metabolismul sa arda grasimile mai repede. Efortul de digestie al alimentelor si consumarea lor la fiecare 4-5 ore, ajuta metabolismul sa arda mai multe calorii decat daca ati manca o singura masa principala, ca sa nu mai spunem de faptul daca acea masa ar fi numai seara. Daca sariti peste mese, nu veti slabi, pentru ca organismul va asimila caloriile si mai repede, iar acestea vor fi transportate instantaneu in ”depozitele” de grasimi.

Eliminati mancarurile nesanatoase din meniu zilnic

La aceasta categorie intra prajelile, mancarurile cu multe grasimi, mancarurile pe baza de carne grasa. Printre acestea se numara preparatele cu maioneza, sosurile grele, ciorbele si supele drese sau diferite mancaruri pe baza de carne tocata. Daca vreti sa scapati de stratul adipos din jurul burtii, trebuie sa inlocuiti toate aceste mancaruri nesanatoase cu variante dietetice: consumati preponderent carne alba, pregatita la cuptor sau la gratar, fara grasimi; folositi condimente si ierburi aromatice pentru a da gust mancarii in locul sosurilor grele.

Atentie sporita la numarul de calorii

Anumite alimente contin multe calorii, concentrate intr-un volum relativ mic. Mezelurile, margarina, dulciurile, mancarurile tip fast food sau branzeturile grase, asa cum este cascavalul, contin foarte multe calorii, chiar si atunci cand le consumati in portii foarte mici. Inlocuiti aceste alimente cu peste, carne slaba, iaurt degresat si cat mai multe fructe si legume.

Portii mai mici

Mai ales daca aveti un stil de viata sedentar, renuntati la mesele bogate, care cuprind aperitiv, ciorba sau supa, un fel principal si desert. Doua feluri de mancare sunt suficiente, iar o supa sau o ciorba de legume este unul dintre ele. Supele si ciorbele preparate corect nu au un aport mare de calorii si ofera senzatie de satietate. De asemenea, ar trebui sa reevaluati cantitatea portiilor de mancare pe care le consumati si sa le reduceti, daca este cazul.

Renuntati la zahar

Zaharul este un aliment care contine foarte multe calorii ”goale”, ceea ce inseamna ca nu ofera si un aport de nutrienti. Se absoarbe rapid in sange si astfel determina o secretie crescuta de insulina. Acest hormon stocheaza suplimentar grasimea la nivelul abdomenului, de aceea foarte multi diabetici se confunta cu problema grasimii acumulate in jurul abdomenului. Prin urmare, renuntati pe cat posibil la zahar, care nu se gaseste numai in deserturi, ci si in majoritatea alimentelor procesate din magazine.

Eliminati alcoolul

Berea este principala bautura alcoolica despre care se stie ca ingrasa. Insa toate bauturile pe baza de alcool au un aport de calorii, care provine chiar din aceasta substanta (alcoolul pur contine 7 calorii/gram). In plus, atunci cand consumati bauturi alcoolice, sunteti tentati sa sa mancati alimente sarate si grase, deoarece acestea merg bine cu alcoolul. Bauturile alcoolice sunt daunatoare si pentru metabolism, deoarece reduc arderea grasimilor si favorizeaza transformarea acestora in tesut adipos.

Reduceti carbohidratii din dieta

Painea, pastele, cartofii, orezul si unele fructe bogate in carbohidrati nu ar trebui sa fie incluse in meniul pentru cina. Seara, organismul isi incetineste metabolismul si nu mai poate consuma glucidele, iar acestea se transforma in grasime. La ultima masa a zilei, consumati proteine, fie de origine animala (din carne slaba), fie de origine vegetala. Nu trebuie sa renuntati cu totul la carbohidrati, pentru ca trebuie sa existe un echilibru in alimentatie, insa includeti alimentele cu aport mai ridicat de carbohidrati in meniul pentru mic dejun sau pranz.

Pe langa dieta, pentru a scapa de grasimea abdominala, trebuie sa faceti si sport, in special exercitii fizice, mai ales daca aveti probleme cu aceasta zona a corpului si va este greu sa scapati de ”burtica”.

Nu in ultimul rand, retineti ca nu exista diete speciale, care sa va ajute sa scapati de grasimea abdomniala, doar adoptarea unui stil de viata sanatos si echilibrat va poate ajuta sa va mentineti in forma.

7 comentarii

  1. buna iua am si eu o antrebare daca ai retentie de apa an corp ce trebuie sa faci?

    1. In primul rand, depinde care sunt cauzele acestui lucru: retentia de apa apare din cauza statului in picioare timp indelungat, a alimentatiei nesanatoase, din cauza administrarii anumitor medicamente sau poate fi chiar si un simptom al unor afectiuni ca de exemplu bolile de rinichi sau de ficat. Trebuie sa consultati intai un doctor, pentru a verifica daca nu aveti vreo problema medicala. Daca nu este cazul, faceti mici modificari in alimentatie: evitati alimente care contin sare, evitati bauturile alcoolice, consumati suficienta apa, pentru ca organismul sa nu faca „provizii” de lichide, consumati alimente bogate in potasiu – banane, avocado, portocale. De asemenea puteti apela si la sfatul unui nutritionist, care va poate recomanda un plan alimentar adecvat si suplimente alimentare cu efect diuretic, pentru a elimina lichidele in exces din organism.

  2. Am 59 kg si 1,67 m inaltime . Am probleme doar cu retentia de apa adica mici probleme cu celulita si cu grasimea din jurul taliei .Nu am o viata chiar sedentara in sensul ca de cate ori am ocazia merg pe jos dar timpul nu prea imi permite sa merg la sala sau sa practic cu regularitate un sport.De cateva luni consum cu regularitate cel putin 2 l de apa pe zi , nu mai mananc paine, paste , cartofi si am renuntat complet la dulciuri exceptand cafeaua de dimineata pe care o cunsum cu o lingurita de miere si mult lapte slab . Am vazul ca aveti o serie de produse care ajuta in detoxifierea organismului si reducerea celulitei .As dori sa achizitionez astfel de produse dar nu stiu care ar fi mai potrivite pt situatia mea. M-ati putea ajuta ? Multumesc! Violeta

    1. Va recomandam sa va adresati celui mai apropiat centru Natur House pentru o consultatie. Veti beneficia si de o bioimpedanta corporala, pentru stabilirea procesului de grasime, a retentiei de apa si a masei musculare. Daca este posibil, va puteti prezenta si cu cele mai recente analize de sange sau puteti mentiona daca suferiti de anumite probleme de sanatate, ca de exemplu gastrita, ovar polichistic etc. In functie de toate aceste rezultate vi se va stabili dieta si vi se va recomanda suplimentul sau suplimentele alimentare potrivite, care sa va ajute sa pierdeti din greutate in zonele cu problemele. Nu va putem recomanda noi un supliment alimentar, deoarece acestea sunt utilizate la recomandarea nutritionistului care va consulta si care urmareste progresul pe care il faceti saptamanal. Astfel, nutritionistul este cel mai in masura sa faca ajustari la dieta daca este nevoie, si sa va recomande produsele care se potrivesc cel mai bine nevoilor dumneavoastra. Va dorim succes!

  3. buna ziua , va rog frumos sa imi ziceti , cum sa iau levanat plus inainte de masa sau dupa?am fost la consultatie si nu am fost atenta cum mi a zis , multumesc

  4. Buna ziua,

    Care este costul unei consultatii,va rog?
    Multumesc

    1. Bună ziua. Consultațiile oferite de nutriționiștii Natur House sunt gratuite în toate centrele noastre. Singurele costuri sunt legate de suplimentele alimentare incluse în cadrul dietelor, la recomandarea nutriționistului. În medie, acestea pot varia între 35 și 60 de lei săptămânal.

Lasa un comentariu