Alimentatia si prevenirea afectiunilor cardiovasculare - Natur House

Alimentatia si prevenirea afectiunilor cardiovasculare

Alimentatia potrivita ajuta inima sa functioneze la parametrii optimi si contribuie la prevenirea aparitiei afectiunilor cardiovasculare, indiferent de varsta. Afectiunile cardiovascualare sunt tot mai frecvente in randul persoanelor trecute de varsta de 35 – 40 de ani, mai ales datorita alimentatiei necorespunzatoare si a unui stil de viata nesanatos.

Principii generale pentru prevenirea afectiunilor cardiovasculare

Moderatia este secretul bunei functionari a sistemului cardiovascular, asa ca este bine sa avem o dieta cat mai echilibrata. Aportul de zaharuri simple si de grasimi trebuie sa fie foarte limitat, astfel ca produsele procesate, lipsite de substante nutritive ar trebui evitate pe cat posibil.

Legumele si fructele sunt o sursa de vitamine, fibre si minerale, nu contin sodiu sau grasimi. Vitaminele A si C, calciul, fierul si fibrele sunt substante importante pentru a preveni afectiunile cardiovasculare.

Cerealele integrale din paine, paste, ovazul sau orezul brun sunt de preferat in locul produselor de panificatie rafinate. Acestea contin vitamine din complexul B, fibre, fier si alti nutrienti fiind totodata sarace in grasimi si sodiu.

Carnea slaba si pestele, bogat in acizi grasi omega 3 nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie. Ouale sunt de asemenea o sursa buna de proteine, insa acestea ar trebui limitate la maxim 4 pe saptamana, fierte si nu prajite.

Grasimile animale nu sunt complet interzise, insa trebuie consumate cu moderatie. Laptele degresat si iaurturile slabe sunt chiar recomandate, insa branzeturile maturate si untul ar trebui evitate. Grasimile din lactate trebuie limitate la maxim 15 grame zilnic, iar cele saturate nu ar trebui sa depaseasca 5 grame zilnic.

Alimentele care stimuleaza metabolismul sunt benefice pentru inima, ajuta la mentinerea greutatii optime, reduc colesterolul si sunt o sursa excelenta de nutrienti importanti. Printre aceste alimente se numara pestele precum somonul, codul sau tonul, fructele de padure, portocalele, rodia, spanacul, broccoli, varza, rosiile, fasolea si alte leguminoase, laptele de soia, tofu, nucile si migdalele in cantitati mici, ovazul, semintele de in si chiar si ciocolata neagra in cantitati moderate.

Sfaturi pentru mentinerea sanatatii sistemului cardiovascular

Cateva mici schimbari in rutina zilnica pot aduce o schimbare importanta in ceea ce priveste sanatatea sistemului cardiovascular. Daca ne mentinem o greutate echilibrata cu ajutorul unor alegeri alimentare sanatoase, vom avea numai de castigat. Cititi cu atentie etichetele produselor pe care le consumati si fiti atenti la cantitatea de sare consumata zilnic. Produsele semipreparate sunt bogate in zaharuri, asa ca ar trebui evitate. Este de indicat sa nu consumati, pe cat posibil, alcool sau sucuri carbogazoase.

Activitatea zilnica trebuie sa se afle la baza unui stil de viata sanatos. Mersul la pas vioi, plimbarile cu bicicleta sau orice tip de activitate fizica ar trebui sa faca parte din rutina zilnica. Este indicat sa faceti miscare cel putin o jumatate de ora pe zi, in fiecare zi.

Adesea, valoarea calorica a alimentelor este determinata si de modul de preparare. Fie ca este vorba despre legume, peste sau alte alimente sanatoase, cel mai bine este ca acestea sa fie consumate fierte in apa sau la abur, preparate la gratar sau la cuptor, fara alte adaosuri.

Se pot preparara tot felul de mancaruri savuroase, care sa nu fie bogate in calorii. Nu este nevoie decat de putina creativitate. Verdeturile si ierburile aromatice precum busuiocul, patrunjelul, oregano, ghimbirul sau scortisoara vor face ca felurile de mancare sa fie mult mai apetisante. Condimentele ofera savoare, stimuleaza arderile de grasimi, contribuie la modelarea siluetei si mentin sanatatea inimii deoarece imbunatatesc circulatia.

Ponturi pentru lista de cumparaturi

Atunci cand mergeti la cumparaturi, etichetele produselor va ofera informatii importante despre alimentele pe care vreti sa le adaugati in cos. Cumparati produse proaspete in locul celor impachetate si fructe intregi in locul celor feliate.

In ceea ce priveste lactatele, iaurturile slabe sau laptele degresat nu ar trebui sa contina mai mult de 1% grasime.

Cand cumparati paine, primul ingredient de pe eticheta ar trebui sa fie cerealele integrale, iar produsele de panificatie ar trebui sa contina cel putin 25% fibre.

Alegeti carne slaba precum pieptul de pasare si peste in locul carnii mai grase. Carnea de porc ar trebui consumata doar cu moderatie, iar grasimea trebuie indepartata.

Conservele si produsele congelate pot contine sodiu si grasimi. Optati pentru fructe conservate in apa sau in suc natural si pentru legume congelate in locul celor conservate.

Iata ca doar prin cateva mici schimbari in alimentatie, putem preveni aparitia afectiunilor cardiovasculare, putem stimula metabolismul si astfel ne putem mentine o greutate echilibrata.

Lasa un comentariu