Uleiuri si grasimi care pot fi incluse in dieta zilnica

Uleiuri si grasimi care pot fi incluse in dieta zilnica

Grasimile sunt in general principalii ”vinovati” pentru kilogramele in plus de care nu reusim sa scapam. Nu toate grasimile au insa efecte negative asupra siluetei. Exista si alimente care contin grasimi ”bune”, iar daca sunt consumate cu moderatie, sunt chiar indicate pentru a fi incluse in dieta zilnica.

O dieta care abunda in dulciuri, mancare de tip fast – food, carne sau lactate grase nu este primejdioasa doar pentru silueta, ci si pentru starea generala de sanatate a organismului. Grasimile saturate si grasimile trans obtinute in urma procesarii si rafinarii anumitor alimente cresc nivelul colesterolului si masa corporala.

In schimb, cele mai multe grasimi vegetale, atat mononesaturate cat si polinesaturate, ajuta la diminuarea riscului de boli de inima, regleaza valorile colesterolului si echilibreaza concentratia de glucoza din sange, avand astfel si efecte benefice pe termen lung in dieta de slabire.

Uleiul de masline

Uleiul de masline trebuie consumat cu foarte multa moderatie. O singura lingura de ulei de masline contine 100 de calorii. De aceea, este folosit mai ales langa salatele de cruditati, care sunt sarace in calorii, si in cantitati foarte mici. Printre efectele sale benefice se numara aportul in prevenirea bolilor cardiovasculare, a hipertensiunii si chiar a prevenirii cancerului.

Folosit la gatit, uleiul de masline devine nociv, deoarece la temperaturi inalte grasimile monosaturate benefice se degradeaza si se transforma in grasimi trans, care sunt toxice pentru organism. Asadar, nu folositi niciodata ulei de masline pentru prajit sau pentru a gati mancarea, ci mai degraba adaugati cateva picaturi la finalul procesului de pregatire a mancarii pentru un plus de savoare.

Uleiul de nuca de cocos

Acest ulei este o sursa buna de grasimi sanatoase, care stimuleaza digestia si impedica aparitia depunerilor de grasime. Uleiul de cocos, alaturi de cel de palmier sau de cel de porumb poate fi folosit chiar si la gatit, deoarece nu isi pierde proprietatile la temperaturi ridicate. Pe langa aceste beneficii, uleiul de cocos contine cu 10% mai putine calorii decat alte uleiuri vegetale.

Alimente care contin grasimi ”bune”

Avocado este un fruct care contine grasimi monosaturate, fibre necesare pentru a usura digestia si antioxidanti, asa cum este luteina, care asigura o vedere mai buna. In plus, consumul de avocado accelereaza arderile, prin stimularea metabolismului si ofera energie. De asemenea, contribuie si la prevenirea cresterii nivelului de colesterol, care duce la formarea depunerilor de grasime, in special in zona abdomenului.

Nucile, migdalele, fisticul si nucile caju sunt indicate intr-o dieta echilibrata. Daca sunt consumate cu moderatie, ele sunt o alegere foarte buna pentru micile gustari dintre mese. Nucile contin acizi grasi esentiali omega – 3, luteina si beta-caroten. Aceste substante ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare si a diabetului zaharat.

Pestele gras, asa cum este somonul, macroul, sardinele sau heringul, reprezinta un pranz sau o cina gustoasa si este indicat in dietele de slabire. Pestele gras poate inlocui cu succes carnea de vita sau de porc si contine acizi grasi omega – 3. Pestele preparat la gratar, la cuptor sau la aburi ofera o multime de substante nutritive organismului si contine putine calorii.

Untul de arahide este bogat in grasimi monosaturate si ofera o senzatie de satietate chiar si consumat in portii mici. Datorita gustului sau, este un desert la care poti apela din cand in cand. Untul de arahide trebuie consumat insa cu moderatie si nu trebuie sa depaseasca cantitatea de 2 – 3 linguri intr-o zi. In locul untului de arahide, puteti consuma alune fara sare, crude sau coapte in cuptor, insa in cantitati mici, deoarece contin multe calorii.

Semintele de in furnizeaza o cantitate mare de acizi grasi omega – 3, ajuta la mentinerea sanatatii pielii, contin fibre si au efect antiinflamator. Se pot consuma in salate, amestecate cu iaurturi degresate sau se pot folosi pentru prepararea diferitelor mancaruri la cuptor.

Iata ca grasimile au rolul lor in dieta zilnica si nu trebuie evitate cu totul, trebuie doar sa stiti sa faceti diferenta intre grasimile nocive, cele care ar trebui evitate sau eliminate cu totul din alimentatie si grasimile ”bune”, care au un rol deosebit de important pentru sanatatea organismului si chiar pentru mentinerea siluetei.

Lasa un comentariu