Este sarea cu adevărat nocivă? 6 sfaturi pentru a reduce aportul de sare - Natur House

Este sarea cu adevărat nocivă? 6 sfaturi pentru a reduce aportul de sare

Avertismentul “Excesul de sare, zahăr și grăsimi dăunează grav sănătății” a devenit deja un clișeu. Intens mediatizat, dar prea puțin explicat și conștientizat, acesta a ajuns, din păcate, să fie ignorat.

Nu putem lasă la o parte beneficiile acestui aliment atunci când este consumat în cantități moderate, respectiv 2 grame pe zi, conform recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății.

 

Organismul are nevoie de sare din mai multe puncte de vedere, printre care și pentru controlul volumului de sânge, buna funcționare a sistemului nervos, dar și pentru digestie, sarea având abilitatea de a atrage și reține apa.

Pe de alta parte, în cantitate mare, sarea poate avea efecte foarte neplăcute, sau chiar severe: 

– reține în mod excesiv apa în țesuturi și contribuie, astfel, la acumularea de kilograme nedorite; 

– “umflă” picioarele, dând senzația de “picioare grele”, obosite; 

– crește tensiunea arterială, fiind unul dintre principalii responsabili cu declanșarea sau agravarea bolilor cardiovasculare. 

 

6 sfaturi pentru a reduce aportul de sare:

 

  • Folosește ingrediente proaspete. Mai puțină procesare și ambalare înseamnă, de obicei, mai puțină sare. Clătește conservele, precum tonul, fasolea, porumbul și mazărea. 

 

  • Nu adăuga sare în paste sau cartofi în timpul gătitului. Economisește cantitatea de sare pentru masă, unde are cel mai mare impact asupra gustului. 

 

  • Înlocuiește-o cu aromele acide, cum ar fi sucul proaspăt de lămâie sau de lime și coaja de lămâie. Nu este un substitut complet al gustului, dar ajută. 

 

  • Atenție la conținutul de sare al condimentelor, cum ar fi sosul de soia, sosul la grătar, ketchup, gustări, murături, marinate îmbuteliate și pansamente cu salată. 

 

  •  Înlocuiește sarea pe baza de sodiu cu cea care conține clorură de potasiu.

 

  • Redu treptat cantitatea de sare pentru a permite papilelor gustative să se obișnuiască. Citește etichetele și alege conștient produsele pe care le consumi. Nu uita că cea mai mare parte de sare provine din alimente procesate, ambalate și cele de la restaurant.

 

Dacă vrei să afli și mai multe informații despre cum să adopți un stil de viață sănătos, vino la o programare gratuită în cel mai apropiat centru Natur House.

Lasa un comentariu