Cum să mâncăm sănătos când călătorim

Cum să mâncăm sănătos când călătorim

Fie că mergem într-un business trip sau în vacanță, cu toții ne-am întrebat „Cum să mâncăm sănătos când călătorim?”. Fiind departe de casă, nu găsim tot timpul alimentele cu care ne-am obișnuit corpul și uneori ne confruntăm cu diferite probleme cum ar fi balonarea, indigestia sau chiar vărsăturile. Ce facem în astfel de situații, ce mâncam? Ce alimente putem lua de acasă în călătoria noastră? Iată o listă mai jos cu câteva sfaturi:

Călătoria cu avionul
În general mâncarea din avion nu este foarte gustoasă și nici foarte variată. Din această cauză, încercați să mâncați înainte de a vă îmbarca în avion. Faimosul bucătar, Gordon Ramsay, nu a mâncat niciodată în timpul călătoriei cu avionul. El preferă să caute un restaurant italian în aeroport, unde mâncarea este mai ”light” și preparată pe loc.
Gustări sănătoase: fructe proaspete/uscate, migdale, semințe, fistic, nuci.
De asemenea, în loc să cheltuiți bani pe junk food-ul din avion, gândiți-vă la anumite alternative sănătoase. Ați putea împacheta cu voi câteva gustări sănătoase, în călătorie.
Acestea pot fi fructe proaspete, migdale sau semințe de floarea soarelui (bogate în melatonină – hormonul somnului – care vă pot ajuta organismul să vă regleze ceasul intern, când călătoriți într-un fus orar nefamiliar), fistic (sursă de vitamina B, bună împotriva stresului), sau batoane.
Din gama noastră de produse, vă putem recomanda să consumați Baritas Slimbel System. Acestea conțin proteine, glucide, lipide, minerale și vitamine formulate într-un mod echilibrat, astfel încât să constituie o masă completă și corectă din punct de vedere nutrițional. Baritas Slimbel System este disponibil în diferite arome, iar 2 batoane constituie o masă.
De asemenea, puteți lua în avion nuci, care sunt surse bogate în Omega 3, ajută la scăderea tensiunii arteriale și reglează hormonii de stres.
Hidratați-vă cu apă sau ceai
Foarte important este să nu uitați să vă hidratați pe timpul zborului. Încercați să beți cel puțin un pahar de apă pentru fiecare oră pe care o zburați.
Utilizați o sticlă reutilizabilă, în timpul călătoriei dumneavoastră și eliminați costul și risipa de cantități de sticle de plastic. Consumul de apă poate ridica starea de spirit, împiedică durerile de cap, ajută la digestie și la controlul apetitului. Dacă sunteți predispuși la indigestie, în timpul zborului, ceaiul de mușețel sau ghimbir vă poate ajuta.
Nu consumați băuturi alcoolice
Probabil că vă doriți să vă relaxați cu un pahar de vin, în timpul zborului, dar acest lucru nu este recomandat. Alcoolul vă deshidratează și crește apetitul. Nu cred că vă doriți să aveți pielea uscată și ochii roșii, în prima zi de vacanță.
Călătoria cu mașina
În mașină de multe ori este tentația de a mânca snacks-uri până la destinație, așa că orientează-te spre ceva ronțăieli sănătoase: fructe uscate, alune, nuci, migdale. Când opriți la benzinărie luați un iaurt, un kefir sau o sana. Bineînțeles că puteți cumpăra un suc de portocale, cafea sau ceai, dar acestea să fie neîndulcite.
Dacă opriți la un restaurant pe autostradă, la micul dejun comandați ouă, iaurt și pâine integrală, iar la prânz puteți comanda o salată, o ciorbă sau o supă cremă.

Rezervați hotel în apropierea unui supermarket și care are bucătărie/ frigider

Rezistați tentației de a merge să cumpărați fast food, doar pentru că este rapid și poate este în apropierea hotelului. Încercați să găsiți un hotel lângă un supermarket, iar așa nu aveți scuze de a nu încerca să mâncați sănătos. De asemenea, dacă rezervați o cameră care are și bucătărie este și mai bine, pentru că vă puteți găti exact ce mâncați acasă. Dacă ați rezervat o cameră fără bucătărie puteți întreba dacă aveți un frigider în cameră, sau chiar în hotel, unde vă puteți depozita câteva alimente, pentru a le păstra
proaspete. Nu lăsați mâncarea la căldură sau în soare, pentru că se alterează iar apoi puteți avea probleme digestive!
Încercați câte puțin din preparatele locale
Este normal să iți dorești să încerci preparate tradiționale, din locul în care călătorești, dar ține minte să nu exagerezi. Corpul tău nu este obișnuit cu mâncarea specifică locului în care călătorești, fie că este bogată în grăsimi, picantă sau poate porțile sunt foarte mari. Recomandarea noastră este să guști din aceste preparate sau să împarți porția ta cu altcineva.

Escapada noastră în vacanță este momentul oportun de a ne “încărca bateriile” și de a scăpa de stresul cotidian. Însă ai mare grijă să nu îți transformi vacanța într-un chin, datorită alegerilor alimentare nesănătoase. Apelează cu încredere la specialiștii noștri în nutriție de la Natur House, care îți pot indica un plan alimentar adaptat nevoilor tale
nutriționale în această perioadă.

Lasa un comentariu