Ce fructe și legume consumăm în aprilie? - Natur House

Ce fructe și legume consumăm în aprilie?

Aprilie este a doua lună de primăvară, iar în popor i se mai spune și prier. Te întrebi de ce? Prier face referire la lună prielnică, îmbelșugată, care le aduce oamenilor numai realizări și bucurii. Pe plan alimentar, există o listă de legume de care ne putem folosi în bucătărie, iar în ceea ce privește fructele, ne bucurăm de gusturi mai mult exotice.

Noi am conceput pentru tine lista ideală de fructe și legume pe care le poți consuma în aprilie, dar și beneficiile esențiale pe care acestea le oferă:

  • Usturoiul verde – acesta este folosit atât pentru a da gust preparatelor culinare, dar și datorită proprietăților sale terapeutice. Usturoiul verde combate problemele digestive cauzate de paraziții intestinali, luptă împotriva infecțiilor și menține sub control tensiunea arterială.

Tip: ceaiul de usturoi verde te poate ajuta la scăderea în greutate.

  • Ceapa verde – cura de ceapă verde are efect diuretic, depurativ, antialergic şi are capacitatea de a regla activitatea endocrină a organismului. În plus, ceapa verde reglează glicemia şi este recomandă diabeticilor în cure de lungă durată. Se mai poate spune că reglează eficient activitatea renală, mai ales dacă este asociată cu un consum mare de lichide. 

Tip: ceapa verde își păstrează toate proprietățile, chiar dacă este fiartă.

  • Salata verdeeste ideală în curele de slăbire deoarece are foarte puţine calorii, dar şi ca parte a unui regim alimentar sănătos, deoarece conţine substanţe nutritive importante pentru buna funcţionare a organismului. Aceasta previne oxidarea celulară, ajută la menținerea sănătății inimii, previne afecțiunile ochilor, reduce stresul și accelerează metabolismul.
  • Leurda – este unul dintre cele mai puternice remedii din natură. Poate fi consumată sub formă de salată, suc, infuzie, decoct, tinctură, acţionează favorabil în numeroase afecţiuni. Leurda stimulează capacitatea de memorare, combate momentele de lapsus, amneziile, insomniile, ameţelile de dimineaţă, stările depresive, tensiunea la nivelul capului şi stările de anxietate şi de nelinişte.

Tip: tinctura de leurdă este un bun adjuvant în tratamentul bolilor ce afectează aparatul respirator.

  • Urzicilesunt bogate în vitamina A,C,D, E și K, dar și în antioxidanți și lecitină, iar asta ajută la combaterea stresului, oboselii și diverselor afecțiuni. Consumul regulat de urzici, în diferite forme, energizează și omoară bacteriile din organism. În plus, urzicile îmbunătățesc activitatea cardiacă și mențin ficatul sănătos.

Tip: urzicile pot reduce crizele de strănut.

  • Ridichiile  – sunt surse excelente de vitamina C, dar şi legume cu foarte puţine calorii, care pot fi consumate fără griji în curele de slăbire. Ridichiile sunt pline de vitamine, ajută digestia și oferă elasticitate pielii și vaselor de sânge, protejând, astfel, de apariția ridurilor. 

Tip: cu gustul lor înţepător, se potrivesc de minune într-o salată lejeră de primăvară, dar şi alături de o felie cu brânză dietetică. 

  • Căpșunile – întăresc sistemul imunitar, ajută la menținerea unei vederi sănătoase, întârzie apariția ridurilor, scad nivelul de colesterol, mențin o valoare normală a presiunii sângelui și țin greutatea sub control – atât de multe beneficii pentru sănătate, dar și un gust dulce de neegalat, îndrăgit atât de cei mari, cât și de cei mici.

 

Integrează fructele și legumele de mai sus în mesele tale din luna aprilie și bucură-te de toate beneficiile pe care acestea le au de oferit.

Lasa un comentariu