Cauzele ascunse ale poftei de mâncare excesive

Îți este foame mai tot timpul? Cauzele ascunse ale poftei de mâncare excesive


Observi cât de repede dispar toate stocurile tale de mâncare din frigider, iar bucătăria este plină de diverse gustări și snak-uri? Atunci hai să descoperi alături de noi, care sunt cauzele foamei excesive.


Setea
Acest lucru poate păre ilogic, dar unul dintre cele mai frecvente motive pentru care facem exces de calorii este faptul că cel mai adesea confundăm senzația de sete cu senzația de foame.
Mâncăm deseori pentru că noi credem că ne este foame, deși de fapt suntem deshidratați. Din fericire, soluția este simplă. Înainte de a mânca, bea mai întâi un pahar cu apă pentru a te asigura că senzația de foame va rămâne cu tine. Apoi poți trece la partea cea delicioasă.

Lipsa somnului

Aceasta este cauza frecventă a unei pofte inexplicabile de mâncare. Dacă somnul tău este neregulat, îți poate strica obiceiurile alimentare și de digestie.
Lipsa de somn crește, de asemenea, cortizolul, care stimulează foamea. Avem tendința să dorim dulciuri și carbohidrați simpli pentru a compensa senzația de oboseală.
Încearcă să te culci în fiecare seară cu doar 30 de minute mai devreme (și apoi să crești treptat această cifră săptămână după săptămână), poți reduce nivelul de cortizol și să îți normalizezi dieta.


Guma de mestecat
Ai simțit vreodată cum vine pofta de mancare când mesteci guma? Corpul nostru este strâns legat de procesul de masticație, astfel încât mestecarea inutilă poate stimula pofta de mâncare atunci când nu este necesar, trimițându-ne creierul să caute de mâncare.


Filmele și emisiunile TV
Timpul în fața ecranului, indiferent dacă este televizor sau calculator, contribuie la mâncatul fără sens. Suntem în special predispuși să mestecăm excesiv în momente emoționante. Ele stimulează adrenalină, care, prin urmare, ne poate stimula foamea.
Dacă te uiți la emisiunile TV sau filme noaptea târziu, poftele tale pentru gustări cresc. Lipsa de somn este ceea ce ne face să dorim zahăr și carbohidrați a doua zi.
Pentru a reduce din aceste gustări, întrerupe serialul când simți senzația de foame și mânca departe de ecran.


Produse cu conținut scăzut de grăsimi
Doar pentru că alimentele sunt etichetate „cu conținut scăzut de grăsimi” nu înseamnă că sunt sănătoase, mai ales dacă sunt și procesate. Alimentele dietetice, de regulă, conțin foarte puține grăsimi și proteine, dar o mulțime de carbohidrați rafinați, care nu asigură o sațietate de durată ca grăsimile și proteinele, așa că, după ce le consumi, devii repede înfometat.
În schimb, străduiește-te să combini proteine, carbohidrați cu conținut ridicat de fibre și grăsimi sănătoase.

1 comentariu

  1. Multumim ptr sfaturi sunt f. utile .Mai asteptam.

Lasa un comentariu