Cât de benefic pentru sănătate este postul intermitent? - Natur House

Cât de benefic pentru sănătate este postul intermitent?

Postul intermitent sau în engleză Intermittent Fasting – IF, este un model de alimentație care limitează pe o anume perioadă de timp consumul de alimente și reprezintă un curent din ce în ce mai popular la nivel global. Este privit, în mare parte, ca o dietă eficientă, ce poate reduce rapid și sigur numărul de kilograme în plus. Cu siguranță ai auzit despre acest regim alimentar, dar oare este atat de eficient în pierderea kilogramelor în plus și nu are consecințe asupra sănătății noastre? Haideți sa răspundem la aceste întrebări în articolul acesta.

 

Ce presupune Intermittent Fasting?

 

Intermittent fasting înseamnă să ai o anumită fereastră de timp în fiecare zi, de obicei 8 ore în care poți mânca și îți poți organiza mesele, spre exemplu de la ora 12:00 la ora 20:00 în care poți să mănânci, urmată de 16 ore în care nu mănânci nimic. În perioda de la ora 20:00 la ora 12:00, se poate consuma apă, ceai, apă cu lămâie, cafea fără zahăr. Intervalul orar poate fi adaptat în funcție de preferințele fiecăruia, important este să aveți o fereastră de 8 ore în care se consumă alimente urmată de o perioada de 16 ore în care nu se consumă nimic. Scopul final este să vă antrenați corpul să funcționeze mai eficient.

 

Postul intermitent are la baza autofagia, procesul prin care corpul își poate consumă propriile celule și componente deteriorate. „Auto” înseamnă pe sine și „fagein” înseamnă a mânca. Deci semnificația literală a autofagiei este „a se mânca pe sine”.

 

Postul intermitent este un stil de alimentație relativ nou, prin urmare încă se efectuează diferite studii care testează efectele asupra sănătății, precum și asupra longevității. Mai jos o să enumerăm atât beneficiile, cât și contraindicațiile care sunt cunoscute astăzi.

 

Beneficiile Intermittent Fasting asupra sănătății

 

1) Ajută la menținerea stabilității zahărului din sânge în organism, reducând rezistența la insulină, ceea ce este excelent pentru a preîntâmpina problemele medicale în ceea ce privește diabetul. 

2) Oferă corpului și digestiei o odihnă necesară și determină procese importante de reparații la nivel celular, cum ar fi îndepărtarea deșeurilor (toxice) din celule. În felul acesta ajută la reducerea inflamației în corp. 

3) Prin postul intermitent de repaus vă ajutați corpul să consume mai puține calorii. În loc să mergi pe energia din alimentele pe care tocmai le-ai mâncat, postul permite corpului să între în rezervele de grăsimi pentru a le folosi că și sursă de energie. 

4) Îmbunătățește sistemul imunitar prin creșterea producției organismului de noi celule albe din sânge, care ajută organismul să lupte împotriva diferitelor infecții din organism.

 

Contraindicații Intermittent Fasting

 

Postul intermitent nu este pentru toată lumea. Persoanele supraponderale sau cu antecedente medicale de tulburări de alimentație, nu ar trebui să „postească” fără a discuta mai întâi cu un nutriționist. 

IF s-ar putea să nu fie la fel de benefic pentru femei, așa cum se întâmplă în cazul bărbaților.

Dacă ai o afecțiune, consulta-te cu nutriționistul înainte de a încerca IF.

 

Nutriționiștii Natur House sunt la dispoziția ta, vino la un consult gratuit în cel mai apropiat centru din orașul tău.

1 comentariu

  1. Buna ziua
    Daca am osteoporoza si gastrita pot tine ?
    Am 64 de ani
    Multumesc

Lasa un comentariu