Beneficiile impresionante ale dovleacului plăcintar

Beneficiile impresionante ale dovleacului plăcintar

Dovleacul este ideal pentru sezonul rece din an. Este originar din America de Nord și este deosebit de popular în jurul Halloweenului.
Deși este privit în mod obișnuit ca o legumă, dovleacul este un fruct, deoarece conține semințe, însă nutrițional este mai asemănător cu o legumă.
Dincolo de gustul delicios, dovleacul este hrănitor și are o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Iată câteva beneficii impresionante ale dovleacului plăcintar.

Foarte nutritiv și bogat în vitamina A.
Dovleacul are un profil nutritiv impresionant. Aproximativ 250g de dovleac fiert conține:
Calorii: 49
Grăsime: 0,2 grame
Proteine: 2 grame
Fibră: 3 grame
Vitamina A: 245% din aportul zilnic de referință
Vitamina C: 19%
Potasiu: 16%
Vitamina B2: 11%
Vitamina E: 10%
Fier: 8%
Pe lângă faptul că este plin cu vitamine și minerale, dovleacul este de asemenea relativ redus în calorii, deoarece este aproximativ 94% din apă.
De asemenea, este foarte bogat în beta-caroten, un carotenoid pe care corpul tău îl transformă în vitamina A. Mai mult, semințele de dovleac sunt comestibile și hrănitoare.

Conține vitamine care pot stimula imunitatea
Dovleacul este încărcat cu nutrienți care îți pot stimula sistemul imunitar. Este bogat în beta-caroten pe care corpul tău îl transformă în vitamina A. Vitamina A îți poate consolida sistemul imunitar și poate ajuta la combaterea infecțiilor. Dovleacul este, de asemenea, bogat în vitamina C, care crește producția de globule albe, ajută celulele imune să funcționeze mai eficient și face ca rănile să se vindece mai repede.
Caloriile puține pot favoriza pierderea în greutate
Dovleacul are incredibil de puține calorii, în ciuda faptului că este plin de nutrienți.
Mai simplu spus, dovleacul este un aliment potrivit pentru pierderea în greutate, deoarece poți consuma mai mult decât alte surse de carbohidrați – cum ar fi orezul și cartofii – dar totuși consumi mai puține calorii. Mai este și o sursă bună de fibre, care îți reduc pofta de mâncare.

Îl poți adăuga foarte ușor în dieta zilnică. Aroma sa dulce îl face un ingredient popular în feluri de mâncare precum cremele, plăcintele și clătitele. Cu toate acestea, funcționează la fel de bine și în preparate savuroase precum legume prăjite, supe și paste.

Lasa un comentariu