Alimentează-te corect toamna: recomandările nutriționiștilor

Alimentează-te corect toamna: recomandările nutriționiștilor

Observi cum îți crește pofta de mâncare odată cu venirea toamnei? Mai ales de produsele de patiserie, fast-food și dulciuri … Asta pentru că instinctiv organismul acumulează grăsime „în rezervă”, pentru a te proteja de frigul de afară. Bănuiesc că ai haine groase pentru timpul rece, iar astfel de stocuri nu te mulțumesc deloc, nu-i așa?
Pentru a evita surplusul de grăsime în această perioadă și pentru a crește capacitatea de apărare a organismului împotriva virușilor, este important să adopți o alimentație corectă și un stil de viață adecvat.

Descoperă mai jos câteva sfaturi și recomandări de la nutriționiștii Natur House.
Toamna, alimentația are propriile sale reguli și caracteristici. Desigur, meniul tău ar trebui să fie întotdeauna variat și echilibrat, însă în această perioadă trebuie să acorzi o atenție sporită pentru a te asigura că organismul primește suficiente vitamine și minerale.
Organismul nu are nevoie de proteine și grăsimi in plus, așa cum ar putea părea la prima vedere, ci de carbohidrați complecși (sau polizaharide). Carbohidrații sunt principalii furnizori de energie pentru organismul nostru, iar deficiența lor duce la tulburări metabolice. Carbohidrații complecși, spre deosebire de cei simpli, sunt absorbiți mai lent și dau o stare de sațietate pe o perioadă mai lungă de timp. Și asta înseamnă că trebuie să adăugi în meniu cereale, legume, fructe și verdeață. Pe lângă
carbohidrați, toate aceste produse conțin fibre, care ajută la eliminarea toxinelor din organism.

Este important să întărești sistemul imunitar, în caz contrar, te paște riscul de gripă sau infecții respiratorii. Imunitatea „trăiește” în intestin, ceea ce înseamnă că trebuie să acorzi o atenție sporită stării tractului gastro-intestinal.
Nu uita să consumi fructe de mare, încearcă să gătești preparate din pește cel puțin de două ori pe săptămână. Fructele de mare sunt bogate în proteine ușor digerabile, iod și acizi grași polinesaturați benefici (Omega-3). Pregătește creveți, calamari, midii în cele mai “soft” moduri, astfel încât toate substanțele utile să fie păstrate pe deplin în ele. Dacă nu îți plac fructele de mare, atunci poți consuma pește de cel puțin 2 ori pe săptămână. Natur House Pertres Capsule conține acizi grași Omega-3 și fiind îmbogățit cu diverse vitamine și aminoacizi, scade pofta de mâncare și acționează împotriva anxietății.

Zilele gri de toamnă vor străluci cu culori mai intense dacă reînnoiești în mod regulat stocurile de triptofan, un aminoacid esențial necesar producerii de serotonina „hormonul fericirii”. Cele mai bogate alimente în triptofan sunt bananele și ciocolata. De aceea, suntem atrași de dulciuri când suntem triști sau îngrijorați. Bananele sunt o soluție mai potrivită pentru cei care nu vor să adauge kilograme în plus. Iar dacă ești iubitor de ciocolată, poți să o consumi în porții mici sau să o înlocuiești cu preparatele din cacao și ciocolată caldă. Încearcă Apinat Cacao, această băutură delicioasă și benefică organismului poate fi consumată la micul dejun sau ca gustare.
Oricare ar fi recomandările pe care decizi să le iei în calcul, ascultă-ți corpul și evită fanatismul alimentar. Iar dacă nu dorești să urmezi sfaturile respective, încearcă cel puțin să renunți la produsele din comerț modificate genetic sau “îmbogățite” cu multe E-uri.

Lasa un comentariu