5 obiceiuri sănătoase noi pentru toamna aceasta - Natur House

5 obiceiuri sănătoase noi pentru toamna aceasta

Toamna aduce multe schimbări. Schimbări în ceea ce privește vremea, activitățile în aer liber, școala și chiar și sărbătorile care se apropie din ce în ce mai repede. În timp ce toate acestea pot aduce entuziasm și inspirație, trebuie să te gândești și la obiceiurile tale, odată cu venirea toamnei.

 

Razele de soare de care te bucurai în lunile mai calde sunt acum din ce în ce mai puține. Școala vine cu teme și învățat, iar sărbătorile înseamnă mai multe călătorii și adunări de familie. Toate acestea pot deveni factori de stres în viața ta, fără ca tu să fii pe deplin conștient de asta. Treci prin fiecare zi fără să observi, în totalitate, schimbările din jurul tău și asta pentru că ești prea copleșit de propriul program. Mai jos, ai câteva ponturi legate de sănătate, pe care le poți adăuga în rutina ta zilnică pentru a-ți ajuta mintea și corpul să funcționeze la capacitate maximă.

 

Vitamina D – o vitamină esențială pe care o primim de la soare, e responsabilă pentru sănătatea sistemului imunitar, a oaselor, luptă cu depresia, încarcă cu energie și, în general, cu o stare bună de spirit. În lunile mai calde, putem produce o cantitate mai mult decât necesară din această vitamină, obținând cantitatea adecvată de soare zilnic. Dar pe măsură ce lunile mai reci se apropie, cu atât mai puțin capabili suntem să producem vitamina D singuri. Administrarea unui supliment cu această vitamină (toamna – iarna) te va asigura că ai suficient pentru a-ți menține corpul sănătos și pentru a funcționa la capacitate maximă.

 

Mini sesiune de meditație zilnică – cu toată agitația vieții de zi cu zi, de multe ori devii prea repede copleșit. Prea multe mesaje, e-mailuri și întâlniri te pot trimite spirala unui program supraîncărcat. Știi că trebuie să o iei mai încet sau să te retragi, dar cum? Găsind 5 minute libere pentru o mini meditație, îți poți schimba total cursul zilei. Folosește acest timp pentru a profita de liniște și pentru a te concentra mai mult pe tine, eliberând tot stresul și negativitatea pe care le ții înăuntrul tău. Mini sesiunile de meditație sunt perfecte pentru a transforma o zi haotică într-una liniștită, astfel încât să te poți întoarce la sarcinile tale fără stres.

 

Mersul pe jos – un antrenament ușor și destresant este util în gestionarea greutății corporale, echilibrarea glicemiei și ameliorarea stresului. Mersul pe jos timp de 10 minute, după masă, va ajuta la scăderea nivelului de glucoză din sânge și la reducerea balonării. De asemenea, îți poate spori sănătatea mintală și te poate ajuta să dormi mai bine. 

 

Reține: Nu mânca în exces și nu încerca să mergi într-un ritm prea alert. Lasă întotdeauna mâncarea să se așeze și păstrează-ți mersul într-un ritm de agrement, astfel încât să nu apară efecte secundare neplăcute.

 

Atenția la ce se întâmplă în jur – practica denumită „mindfulness”, în limba engleză, este una dintre cele mai ignorate de oameni, în general. Dacă zilnic conduci la serviciu, cât observi în drumul tău până acolo? Odată ce te apuci de muncă, cât de multă atenție acorzi mișcărilor pe care le faci și care, deja, ți-au intrat în reflex? „Mindfulness” se referă la a acorda atenție mai multor lucruri diferite pe parcursul zilei tale. Data viitoare când conduci la serviciu, privește lucrurile pe lângă care treci cu mașina. Ai observat că vecinii tăi au plantat un copac nou? Sau poate că panoul publicitar a fost actualizat? Dar la locul de muncă? Ai observat ceva nou acolo sau poate ceva ce nu ai observat până acum?

 

Ora de somn – Până la ce oră stai treaz în fiecare seară? Știai că a dormi mai puțin decât ai nevoie poate duce la boli de inimă, creștere în greutate, diminuarea activității sistemului imunitar și mai puțină claritate mentală? În timp ce dormi, corpul tău se repară. Dacă dormi mai puțin decât recomandat, riști să întâmpini probleme majore de sănătate. Stabilirea orei de culcare este primul pas într-o rutină bună de culcare.

 

Pentru a te asigura că nu stai treaz până târziu, oprește toate dispozitivele cu cel puțin 2 ore înainte de culcare. Evită cofeina după ora 16:00 și încearcă să faci o baie fierbinte sau să bei un ceai pentru a te relaxa.

 

Așadar, pe măsură ce ne adâncim în anotimpul culorilor ruginii, încearcă să integrezi aceste 5 obiceiuri sănătoase în rutina ta zilnică pentru a-ți ajuta corpul să funcționeze normal.

Lasa un comentariu